Methodes
Tijdens de behandelingen oefenen we spelenderwijs aan wat het kind nodig heeft.
We werken hierbij nauw samen met de ouders en eventueel de school en andere betrokken hulpverleners.
Psychomotorische behandeling
- we oefenen op
- grof- en fijnmotorische vaardigheden
- schrijfmotoriek
- visueel-ruimtelijke vaardigheden
- ontwikkeling van coördinatie en lateralisatie
- planning en organisatie
- aandacht en concentratie
ORTHOPEDISCHE REVALIDATIE
-
Begeleiding bij letsels of operaties aan spieren, pezen of gewrichten.
De therapie helpt om kracht, mobiliteit en functie stap voor stap terug op te bouwen.
Sportrevalidatie
-
Actieve training gericht op het verbeteren van kracht, stabiliteit, coördinatie en uithouding.
Ideaal voor herstel na blessures of ter preventie van overbelasting.
manuele behandeling
-
Via mobilisaties en myofasciale technieken worden gewrichten en spieren soepel gehouden en pijn verminderd.
Deze methode herstelt de natuurlijke balans en bevordert een optimale beweeglijkheid.
Relaxatie
-
Relaxatie richt zich op het herkennen en loslaten van spanning via ademhalingsoefeningen, myofasciale technieken en stretchoefeningen.
Kinderen leren hun lichaam beter aanvoelen, ontspannen en tot rust komen.
cardiovasculaire training
-
Op een speelse en positieve manier werken we aan kracht, uithouding en coördinatie.
Kinderen herontdekken het plezier in bewegen en leren het belang van gezonde gewoontes en zelfvertrouwen.
respiratoire revalidatie
-
Ademhalingskinesitherapie ondersteunt kinderen met acute of chronische luchtwegproblemen.
Door middel van technieken zoals autogene drainage worden longen en luchtwegen vrijgemaakt, waardoor de ademhaling verbetert en klachten verminderen.
Daarnaast kan hulp geboden worden bij het ophoesten van slijmen en kunnen neusspoelingen het genezingsproces versnellen en nieuwe infecties helpen voorkomen.
Diagnostiek
- psychomotorisch onderzoek
-
Tijdens het onderzoek worden met gestandaardiseerde testen zoals de Movement-ABC, Beery VMI, SOS-2-VL de motorische ontwikkeling en bewegingsvaardigheden van kinderen in kaart gebracht.
-
-
fijn- / schrijfmotorisch onderzoek
- kinesitherapeutische onderzoek
-
Met verschillende methodes en instrumenten meet de therapeut kracht, mobiliteit en stabiliteit van het lichaam. Ze geven inzicht in bewegingsbeperkingen, spierfunctie en houding.
-
Groepslessen
Kinderen blind leren typen volgens de Typ 10 methode.
Therapeut
Lara Smis
Lees meerTyp10
Onze Typ10-lessen maken leren typen leuk, efficiënt en toegankelijk voor elk kind.
Met een speelse én onderbouwde methode leren kinderen typen via visuele, auditieve en tactiele leerkanalen, waardoor letters écht blijven hangen.
Meer dan behandelen, bouwen aan duurzame vooruitgang